Thursday, October 23, 2008

Wiki Tekau Ma Rua - Kura Reo Rataka / My Kura Diaries

Journal for today Sunday 28th September 2008
Te ra nei e noho ana ki te marae noho o te kura reo. He aha te aha o te ra nei. Prior planning prevents poor performance. Ki tera te mea taake tuatahi kei te ngenge. Ka tae mai te waa e haere ana ki te kura mo te haerenga ki Ihenga, tino poturi ahau. Me engari kaore ahau e reri mo te aromatawai mo nga mahi o te kura.
Inaianei kei te roa nga waa i waenganui nga mahi me na whakaroopu. Engari toku whakaaro tuatahi kaua e ware ware te kaupapa e noho mai nei tuatahi. Nga mahi tuatahi mo te whanau, te mahi o te takiura Manukau me ko wai ahau taku tuakiri. Ko au te uri o nga tupuna, Te Arawa, Nga Puhi, Tainui, Uri o Hau, Ngati Hine I raro I te kaupapa a te Mangai.
Ko te pai o te ahua nei, ka taea a matou e moe engari whakakaa tonu toku rorohiko. E tutaki kotahi pai hoa, pai te ahua pai te kaha me tana reo. He tauira o te Takiura o Waikato, Ko Kawe Tetahi tanga ingoa, he tauira o te tohu BA I roto te Maori media me te communications, pai ana pukenga I te rorohiko.

Rataka mo te ra Ramere 29th September 2008 - Whakatauki / Whakaari
He mahi o te ra nei i timata ai ki te workshop whakatauki. E mahi rereki mo te ahua whakaako engari ki ahau he mahi pai mo te tinana e whaka whenua nga ahuaa, nga ha me te ahua ako. Ki ahau i aku whakaaro he aha ai ano I konei, engari panaia hoki mo tena taake, haere tonu i whakaako, kaore koe e ruku ki oku putu. He aha te ako mo te ranei, kaore koe e matuku mo nga matauranga tapu. Whakarongo titiro engari kaore koe e awangawanga mo te kaupapa.
Teretere te hei patu. Manahau tatou mo tetahi wa te patu kupu whakarite I te wa I kanohi kupu whakarite to arero whakaae te manahau momo taima mahi me mahi rongo tuahatanga momo taima ki te whenua he aha tera aua na pakeke. Aua engari ataahua. He keepa - whakarite ou ringa.
E mau nga mahi o te patu, te ahua o te mau tino uaua. Engari whakarongo tonu te mahi te korero a Tina-Marie me Chris.
Te Ahiahi - whakamaoritia
I te ahiahi i haere ahau ki te karaehe a Wayne Ngata mo te mahi whakamaoritia. He rereke mahi e heke nei. Heoi ano mo te momo ahua o te kupu, tino ataahua ki nga taringa. E kitea nga tohungatanga o te marinating o te whakamaoritia, nga momo ahua mahi tino ataahua, tata mai tangi ahau ki te rongo o nga kupu. Ki ahau e pakari ake te horopaki o nga whakamoritia nga pitopito korero, me nga Whakatauki e tautoko te horopaki o nga tauira e puta mai o nga hoa karaehe tau ke. E puawai oku taringa mo nga ahua whakamaoritia o nga mahi. Ki tenei wa harikoa. E whakamaoritia nga mahi o Wiremu Hakipea, tona mahi a Sonnet tekau ma waru.

Rataka mo te ra Ratu 30th September 2008
I tenei wa, he miharo te wa te kite I te putiputi kotata, heoi nga reo e kotata ki ahau, miharo.
Nga momo ahua mo te korerotia I waenganui I a tatou, nga mea o te ao a nga mea katoa.
E hari ahau mo tenei taake. He tauira nei:
Kei te horoi ahau
Kei te horoia ahau [e taku mä mä ]
Kaore ano au kia korero
Kaore ano au kia korerotia e te iwi
Ko te wahi tenei e tapepea nei. Me ano, te kupu noho: nohoia. Ki ahau e miharo tonu mo te momo ahua o te reo Maori.

No comments:

Post a Comment